[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 57 - ( 10-1396 ) ::
جلد 2 شماره 57 صفحات 38-5 برگشت به فهرست نسخه ها
Teacher’s Emotional Self-Regulation Strategy Questionnaire: Development and Validation
معصومه استاجی، علی رحیمی
چکیده:   (209 مشاهده)
This study aimed to develop a questionnaire to measure EFL teachers’ perceptions and beliefs about emotional self-regulation. To do so, a Teachers’ Emotional Self-Regulation Questionnaire (TESQ) was developed, entailing four constructs underlying emotional self-regulation, of awareness and attention to emotions and emotion regulation, emotion management, teachers’ practices of emotion regulation, and teachers’ emotional selfregulation strategies. This questionnaire was administered to 367 teacher participants. Exploratory and confirmatory factor analyses were run to ensure the validity of the instrument. The findings revealed that the four factors extracted from the literature can be regarded as the four constructs that the test claims to measure. Furthermore, internal consistency measures demonstrated its reliability as a whole. This questionnaire was found useful for EFL teachers, teacher educators, and language researchers who are interested in gaining understanding of teachers’ emotion regulation components and strategies, as a way to determine their emotional responses.
متن کامل [PDF 522 kb]   (143 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/19 | پذیرش: 1396/10/10 | انتشار: 1396/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Teacher’s Emotional Self-Regulation Strategy Questionnaire: Development and Validation. 3 2017; 2 (57) :5-38
URL: http://isoedmag.ir/article-1-170-fa.html

استاجی معصومه، رحیمی علی. Teacher’s Emotional Self-Regulation Strategy Questionnaire: Development and Validation. 1. 1396; 2 (57) :5-38

URL: http://isoedmag.ir/article-1-170-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 57 - ( 10-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660