[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) ::
جلد 1 شماره 72 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس اعتیاد به تلفن همراه، اضطراب و اهمال‌کاری در دانش آموزان
داریوش مهرافزون ، شقایق بنار
استادیار گروه روان شناسی بالینی و تربیتی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (103 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین اعتیاد به تلفن همراه، اضطراب و اهمال‌کاری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه اول دوره متوسطه دوم بود. این مطالعه با رویکرد کمی و به‌صورت توصیفی-همبستگی انجام شد. داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های استاندارد جمع‌آوری و با استفاده از روش‌های آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین هر یک از متغیرهای اعتیاد به تلفن همراه، اضطراب و اهمال‌کاری با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین، ترکیب این سه متغیر قادر است به‌طور معناداری پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کند. بر اساس یافته‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که عوامل روانشناختی و رفتاری مذکور نقش قابل توجهی در کاهش عملکرد تحصیلی دارند. بر این اساس، توجه به این عوامل در محیط‌های آموزشی و اجرای مداخلات روانشناختی و تربیتی برای کاهش اثرات منفی آن‌ها ضروری است
واژه‌های کلیدی: اعتیاد به تلفن همراه، اضطراب، اهمال‌کاری، پیشرفت تحصیلی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1403/3/25 | پذیرش: 1403/6/30 | انتشار: 1403/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


مهرافزون داریوش، بنار شقایق. پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس اعتیاد به تلفن همراه، اضطراب و اهمال‌کاری در دانش آموزان. 1. 1403; 1 (72)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-489-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714