[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) ::
جلد 1 شماره 72 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای کتاب‌های درسی هدیه‌های آسمانی دوره ابتدایی از نظر توجه به مؤلفه-های هوش هیجانی
سیروس محمودی
دانشگاه پیام نور
چکیده:   (80 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی کتاب­های درسی هدیه­های آسمانی دوره ابتدایی از نظر توجه به مؤلفه­های هوش هیجانی انجام شده است. جامعه آماری شامل کتاب­های هدیه­های آسمانی پایه دوم تا ششم(چاپ1402) بوده است و با توجه به ماهیت موضوع تحقیق نمونه گیری انجام نشد و همه جامعه آماری بررسی گردید. ابزار پژوهش فهرست وارسی تحلیل محتوای محقق ساخته بود که برای تعیین روایی ابزار، از روش روایی صوری  و محتوایی و برای تعیین پایایی از روش بازآزمایی استفاده شده است. یافته­های پژوهش نشان داد که در کتاب­های هدیه­های آسمانی دوره ابتدایی به مؤلفه­های «روابط بین فردی» با 413 فراوانی(2/40درصد)، «خودآگاهی هیجانی» با 160فراوانی(5/15درصد)، «خرسندی» با 88 فراوانی(6/8درصد)، «مسؤلیت پذیری» با 85 فراوانی(3/8درصد)، «خودشکوفایی» با58 فراوانی(6/5 درصد)، «حرمت خود» با 46 فراوانی(5/4درصد) بیشترین توجه شده و به مؤلفه­های «خودابرازی» و «همدلی» هر کدام با29 فراوانی(8/2درصد)، «تحمل فشار روانی» با 26 فراوانی(5/2درصد)، «کنترل تکانش» با 22 فراوانی(1/2درصد)، «خوش بینی» با 19 فراوانی(8/1درصد)،« واقع گرایی» با 17 فراوانی(6/1درصد)، «حل مسأله» با 15 فراوانی(4/1درصد)، «انعطاف پذیری» با 10 فراوانی(97/0درصد)، استقلال با 9 فراوانی(87/0 درصد)، توجه کمتری شده است
واژه‌های کلیدی: کتاب‌های درسی، هوش هیجانی، خودشکوفایی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مسائل آموزشی
دریافت: 1403/5/20 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


محمودی سیروس. تحلیل محتوای کتاب‌های درسی هدیه‌های آسمانی دوره ابتدایی از نظر توجه به مؤلفه-های هوش هیجانی. 1. 1403; 1 (72)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-389-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714