[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) ::
جلد 1 شماره 70 صفحات 106-95 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر مشارکت در حلقه کندو کاو داستان‎های کلرژوبرت بر مهارت‎های اجتماعی دانش‎آموزان مقطع ابتدایی
کیومرث قیصری گودرزی ، سعداله احمدی فر ، حسن قراباغی
دانشگاه ملایر
چکیده:   (165 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان تاثیرگذاری مشارکت در حلقه کندو کاو داستانهای کلرژوبرت بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی  شهرستان کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی است که از طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از کلیه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ناحیه یک شهرستان کرمانشاه که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند که به صورت تصادفی دو کلاس از دو مدرسه مختلف انتخاب شدند. نمونه مورد بررسی  دو گروه 15 نفری بودند که یک گروه به عنوان آزمایش و گروه دیگر به عنوان گواه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی ماتسون بود و کتاب های داستان هم از نویسنده فرانسوی یعنی خانم کلر ژوبرت که به زبان فارسی نگاشته شده است انتخاب شد. از دو گروه آزمایش و گواه پیش آزمون به عمل آمد، سپس گروه آزمایش به مدت دو ماه و در طی 8 جلسه تحت مداخله قصه‌گویی  قرار گرفتند و در خاتمه از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد  نتایج حاصل به وسیله آزمون تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که داستان‌های کلر ژوبرت بر افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان دبستان از جمله رشد مهارت‌هایی اجتماعی و مهارت‌های مربوط به دوری از رفتارهای غیر اجتماعی تاثیر دارد.
 
واژه‌های کلیدی: داستان، کلر ژوبرت، مهارت‎های اجتماعی، کودکان مقطع دبستان.
متن کامل [PDF 1369 kb]   (76 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فلسفه تعلیم و تربیت
دریافت: 1402/5/13 | پذیرش: 1402/2/10 | انتشار: 1402/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gheysari Goodarzi K, AHMADIFAR S, qrehaghi H. The Impact of Claire Joubert's Stories on the Social Skills of Elementary School Students. 3 2023; 1 (70) :95-106
URL: http://isoedmag.ir/article-1-267-fa.html

قیصری گودرزی کیومرث، احمدی فر سعداله، قراباغی حسن. تأثیر مشارکت در حلقه کندو کاو داستان‎های کلرژوبرت بر مهارت‎های اجتماعی دانش‎آموزان مقطع ابتدایی. 1. 1402; 1 (70) :95-106

URL: http://isoedmag.ir/article-1-267-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4710