[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) ::
جلد 1 شماره 70 صفحات 140-125 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل علی عملکرد شغلی بر اساس هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی با نقش واسطه ای اشتیاق شغلی مدیران مدارس
عابدین دارابی عمارتی ، کیهان نجفی
دانشگاه پیام نور
چکیده:   (292 مشاهده)
زمینه و هدف: عملکرد شغلی از مهم­ترین مؤلفه­های موفقیت سازمان­ها محسوب می­شود به­همین خاطر مدیران توجه ویژه­ای به این موضوع دارند. هدف این پژوهش بررسی میزان تأثیر هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی بر عملکرد شغلی با نقش واسطه‌ای اشتیاق شغلی بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف جزو تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش گردآوری ‌داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری را کلیه مدیران مدارس پسرانه دولتی مقطع ابتدایی شهرستان کرمانشاه به تعداد ۹۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تشکیل می­هد که طبق جدول مورگان ۷۳ نفر به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار اندازه­گیری داده­ها پرسش­نامه­های استاندارد بود. برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی: تحلیل عامل تائیدی، تحلیل مسیر و از مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) با استفاده از نرم‌افزار smart PLS استفاده شد. یافته­ ها: طبق نتایج همه­ فرضیه‌های مطرح‌شده در پژوهش تائید شد. نتیجه­ گیری: به‌طورکلی نتیجه‌ می‌شود مدل علی عملکرد شغلی بر اساس هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی با نقش واسطه‌ای اشتیاق شغلی با مدل تجربی برازش دارد.
 
واژه‌های کلیدی: هوش معنوی، خودکارآمدی شغلی، عملکرد شغلی، اشتیاق شغلی
متن کامل [PDF 2886 kb]   (76 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: 1401/12/7 | پذیرش: 1402/2/10 | انتشار: 1402/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Darabi Emarati A. A causal model of job performance based on spiritual intelligence and job self-efficacy with the mediating role of job enthusiasm of school principals. 3 2023; 1 (70) :125-140
URL: http://isoedmag.ir/article-1-224-fa.html

دارابی عمارتی عابدین، نجفی کیهان. مدل علی عملکرد شغلی بر اساس هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی با نقش واسطه ای اشتیاق شغلی مدیران مدارس. 1. 1402; 1 (70) :125-140

URL: http://isoedmag.ir/article-1-224-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710