زمینه و هدف: عملکرد شغلی از مهمترین مؤلفههای موفقیت سازمانها محسوب میشود بههمین خاطر مدیران توجه ویژهای به این موضوع دارند. هدف این پژوهش بررسی میزان تأثیر هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی بر عملکرد شغلی با نقش واسطهای اشتیاق شغلی بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف جزو تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماریرا کلیه مدیران مدارس پسرانه دولتی مقطع ابتدایی شهرستان کرمانشاه به تعداد ۹۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تشکیل میهد که طبق جدول مورگان ۷۳ نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار اندازهگیری دادهها پرسشنامههای استاندارد بود. برای تجزیه وتحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و آمار استنباطی: تحلیل عامل تائیدی، تحلیل مسیر و از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) با استفاده از نرمافزار smart PLS استفاده شد. یافته ها: طبق نتایج همه فرضیههای مطرحشده در پژوهش تائید شد. نتیجه گیری: بهطورکلی نتیجه میشود مدل علی عملکرد شغلی بر اساس هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی با نقش واسطهای اشتیاق شغلی با مدل تجربی برازش دارد.
Darabi Emarati A. A causal model of job performance based on spiritual intelligence and job self-efficacy with the mediating role of job enthusiasm of school principals. 3 2023; 1 (70) :125-140 URL: http://isoedmag.ir/article-1-224-fa.html
دارابی عمارتی عابدین، نجفی کیهان. مدل علی عملکرد شغلی بر اساس هوش معنوی و خودکارآمدی شغلی با نقش واسطه ای اشتیاق شغلی مدیران مدارس. 1. 1402; 1 (70) :125-140