[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) ::
جلد 2 شماره 27 صفحات 150-121 برگشت به فهرست نسخه ها
تدریس شفاهی
چکیده:   (248 مشاهده)
رتباط کوششی برای ایجاد اشتراک در احساس، اندیشه، رفتار،  و عمل است. بدین ترتیب ارتباط با ظرفیت و وسعت یا مضیقه کنشوری روان شناختی ،کنشگری اجتماعی و تفاهم‌پذیری کنشگران سر و کار می‌یابد. کنشگران چه تجارب زیست شده ای دارند ، از منظر کدام شبکه معانی ونه لزومانظام معانی (عقل وایمان،یا هنر یامصلحتی)، خود، جهان و دیگران را می‌بینند؟ محتوا، صورت‌ها و مجرا های ارتباطی نزد ذی نفعان: بانیان ، آمران، عاملان، حاملان، مخالفان، رقیبان و تمام کسانی که در معرض هر گونه کنش قرار می‌گیرند از چه مناظر و مرایایی مورد بازنمایی، درک، تفسیر، بازسازی، نفی، انکار، ویا تغافل قرارمی گیرد. کارکرد های ارتباط به‌ ‌ این ترتیب‌ ممکن‌ است‌ معنابخشی‌ ، انسجام‌ و یگانگی‌ عاطفی‌ ، یگانگی‌اجتماعی‌ ، فرایند های‌ نمادین تمایز وتفاوت ومخالفت‌،  معنا بخشیدن‌ ،تنوع‌زایی‌ ‌ معرفت‌آمیزیا عاطفی‌ در شرایط و شاکله‌ اجتماعی‌  و در یک‌ کلمه‌ کنش ‌و اندر کنش های های ا جتماعی‌ دیگر باشد. ارتباط به مثابه سرمایه اجتماعی مطلوب می‌تواند سبب شود خودمحوری اخلاقی به حس اجتماعی متعالی ارتقاء یابد. یا به عکس گونه نا مطلوب آن  می تواند تمایلات خود محورانه،فردی یا گروهی را به طرز خطرناکی شعله ورسازد. ارتباط کلامی  سه  وجه از پدیده نطق است که باهم همپوشی دارند ؛ تکلم  وهنر، شکفتن و شکافتن افکار از دل افکار دیگر که در منطق مطرح می شود، بیان حقایق و واقعیات (که در علوم مطرح می شود). 
واژه‌های کلیدی: تدریس#منطق##معنا#کنش در اندرکنش#
متن کامل [PDF 396 kb]   (125 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Oral teaching. 3 2012; 2 (27) :121-150
URL: http://isoedmag.ir/article-1-127-fa.html

تدریس شفاهی. 1. 1391; 2 (27) :121-150

URL: http://isoedmag.ir/article-1-127-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710