:: دوره 2، شماره 60 - ( 10-1397 ) ::
جلد 2 شماره 60 صفحات 100-89 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری دانش آموزان درمدارس هوشمند و عادی
چکیده:   (396 مشاهده)
باورود به عصراطلاعات لزوم تطبیق نظام‌های آموزشی با این تغییرات لازم به نظرمی‌رسد. ازجمله این تغییرات،بحث هوشمندسازی مدارس می‌باشد؛که درسند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش روی به آن تاکیدشده است. ولی تاکنون توافق‌نظری درمورداثربخشی اینگونه مدارس وجودنداشته است. هدف این  پژوهش  مقایسه‌ی یادگیری دانش‌آموزان در درس ریاضی پایه ششم ابتدایی درمدارس هوشمند بامدارس عادی وبررسی اثرگذاری هرکدام ازمدارس درمیزان یادگیری این درس می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهرارومیه در درس ریاضی درسال تحصیلی 92-91  بوده وروش نمونه‌گیری نیز به علت محدودیت‌های موجود به صورت دردسترس انجام شد. تعداد 30 نفردانش‌آموزکلاس ششم ابتدایی درمدرسه هوشمندو 30 نفر هم درمدرسه عادی انتخاب شدند؛ وازطرح تحقیق پیش‌آزمون وپس‌آزمون بادوگروه وبه شکل شبه‌آزمایشی استفاده گردید. برای تحلیل آماری نیزازروش‌های، میانگین، انحراف استاندارد ومستقل و وابسته استفاده شد. نتایج حاکی از آن بودندکه هردون و عمد رسه عادی وهوشمند موجب پیشرفت یادگیری ریاضی پایه ششم ابتدایی دانش‌آموزان نسبت به قبل ازآموزشگردیدند؛ولی درعین حال مدارس هوشمند دریادگیری دانش‌آموزان به طور معناداری بهترازمدارس عادی عملکردند
واژه‌های کلیدی: عصراطلاعات#مدارس عادی#مدارس هوشمند#یادگیری درس ریاضی دانش‌آموزان#
متن کامل [PDF 432 kb]   (483 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1397/1/10 | انتشار: 1397/1/10


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 60 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها