:: دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) ::
جلد 2 شماره 27 صفحات 55-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان
چکیده:   (387 مشاهده)
به منظور بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان، 3013 دانش‌آموز سال سوم دبیرستان (1211 پسر و 1802 دختر به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی ریاضی فیزیک 1414 نفر، علوم تجربی 696 نفر و رشته ادبیات و علوم انسانی 903 نفر) به روش تصادفی خوشه‌ای از جامعه دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر تهران انتخاب شدند. سپس با استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود در بخش امتحانات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، نمرات دروس مرتبط پایه اول و سوم دبیرستان دانش‌آموزان جمع‌آوری شد. داده‌ها از طریق تحلیل رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان پیش‌بینی معدل دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی از طریق نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان به ترتیب 44، 59 و 62 درصد است که همگی در سطح 001/0p< معنی‌دار بودند و نهایتاً معادله رگرسیون جهت پیش‌بینی معدل دروس کتبی امتحان نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان به تفکیک در مورد رشته‌های تحصیلی مختلف بدست آمد.
واژه‌های کلیدی: پیش‌بینی#موفقیت تحصیلی#دروس کتبی امتحان نهایی#دروس مرتبط پایه اول دبیرستان#رشته تحصیلی#
متن کامل [PDF 569 kb]   (412 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها